26 december mijn verjaardag - Reisverslag uit Soshanguve, Zuid-Afrika van Marco Someren - WaarBenJij.nu 26 december mijn verjaardag - Reisverslag uit Soshanguve, Zuid-Afrika van Marco Someren - WaarBenJij.nu

26 december mijn verjaardag

Blijf op de hoogte en volg Marco

27 December 2016 | Zuid-Afrika, Soshanguve

Vandaag 26 december mijn verjaardag. Kadootje van Irma gehad een pasquinel mutsje rood. De jongens hadden het thuis klaar liggen voor me. Lekker ontbeten in african rock hotel. Bij het uitschenken waren we wel ineens de sleutel van onze kamer kwijt.
Ik denk achteraf dat ze in de dekens liggen. Geweldig geslapen trouwens. Lekker bed.
We hebben nog niet veel zon gezien. Het is wel lekker warm, maar het regenseizoen is begonnen en vorige week was het nog 39 graden en gisteren toen wij kwamen was het 18 graden. Ha ha die Afrikanen hebben het koud en wij vinden het mooi. Vandaag was het wisselend bewolkt geen regen en iets warmer dikke 20 graden. Morgen gaat het weer rap omhoog naar 30 graden . We moesten nog even terug.... Iemand was zijn schoenen vergeten, die hadden ze gevonden...Vandaag een tussenvlucht genomen van Johannesburg naar Nelspruit een korte vlucht van 3 kwartier die snel verliep. In Nelspruit de auto opgehaald. Helemaal happy, dikke Toyota fortuner. Op adventure in A fortuner. Wel links... Irma is al 2 keer ingestapt links zo van rij maar aan tot ze het stuur weer voor zich ziet ha ha. Gelukkig ben ik wel een grotere wagen gewend. Ze klagen wel met z'n drieën als ik vol gas door de Bush doe. Maar hoe harder ik over die wasborden rijdt des te minder voel je ze. Toch?
Veel mooie natuur onderweg en veel bebouwing van woningen allemaal laagbouw en heel veel woningen niet afgebouwd of nog steeds bezig. Jarenprojecten.... Mijn badkamer is er niks bij. Veel armoede ook, rijkdom pal langs armoede.
Iedereen loopt hier.! Massa's lopen langs de weg. Snelweg of bijweg maakt niet uit.
Vaak met een plastic tasje ene altijd op hun gemak. Niemand heeft haast.. Het is wel 2e kerstdag natuurlijk. Ze hebben vrij.
Na een behoorlijke rit komen we aan in Sabi land, we zijn op weg naar Sabi sand game reserve in het kruger park. Hier lopen wilde olifanten. En wat denk je, wij zijn nog voor we bij de lodges zijn al een groepje olifanten. Als een dolle aan het fotograferen natuurlijk. Die hebben we al vast op de plaat. Nou die andere vier nog.
S
Na de verwelkomen bij de lodges ons gauw klaargemaakt voor onze eerste safari door het krugerpark. Dat is een hele Belevenis. Van neushoorns, zebra's leeuwen en hyena's tot een ontmoeting van 2 luipaarden die op dat moment met elkaar op de vuist gingen. Zelfs de gidsen vonden het geweldig om mee te maken.
Weer thuis gauw omkleden voor het diner om 20.00 uur. Met tromgeroffel worden we uitgenodigd om plaats te nemen. Lekker diner met worst kip en steak en een goed glas wijn. Dan naar bed. Nog even dit bericht voorbereiden en Irma ligt inmiddels volgens mij al te slapen.
Heb hier nu geen WiFi dus ik kan dit niet afmaken maar wel alvast typen. Zet ik morgen ook wat foto's bij. Heb niet de mogelijkheid om foto's cam mijn fototoestel bij te voegen. Maar wel van mijn telefoon via een omweg. Dus niet vergeten met mijn telefoon ook wat foto's te maken.

  • 27 December 2016 - 14:33

    Olaf En Miranda :

    Geweldig dat jullie al zoveel dieren gezien hebben. Moet indrukwekkend zijn. En als ik het goed lees maken de kids je verjaardag extra spannend. Je mag het pas thuis uitpakken;-P
    Fijn dat Axel z'n schoenen weer heeft. We zijn benieuwd naar de foto's!

  • 27 December 2016 - 14:54

    BroM:

    Gefeliciteerd bro :p
    en laat die camera's maar warm lopen
    nieuwe lenzen dus dat moeten geweldige foto's zijn!
    Later

  • 27 December 2016 - 15:54

    Marga:

    Zo'n rit tussen de dieren door moet onwerkelijk mooi zijn...zeker op je verjaardag :) Zeg maar tegen Irma dat ze de volgende keer dat ze links instapt gewoon zelf rijdt..is er goed voor ;) Lana (jullie tamme huisdier) begint jullie toch wel te missen...gaat goed hoor maar merk het aan haar. Hoop dat het niet erg is dat ze de weg naar boven gevonden heeft...ook 's nachts (oeps) Dikke knuf van haar voor jullie, speciaal voor Gabi!

  • 27 December 2016 - 16:37

    MvBruce:

    Nog gefeliciteerd! We pakken er wel een als je weer terug bent.
    Ook al inspiratie opgedaan met de locale muziek?
    Groet Karel

  • 27 December 2016 - 17:50

    Paula En Hans:

    Wat ontzettend leuk om te lezen. We kijken uit naar de foto's.

    Groetjes Paula en Hans

  • 27 December 2016 - 19:54

    Monique:

    Hey,
    Geweldig jouw verhalen, we genieten mee!
    Gr. WIll, Monique Niels en Marin

  • 27 December 2016 - 21:06

    Monique, Miranda, Vera, Paula:

    We horen dat jullie het er goed naar de zin hebben, maar wel terugkomen hè??
    Groetjes van ons allen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

zelfstandiger waterstraalsnijder samenwonend : ma 2 kinderen : bi en Axel 1 hond : Lana 2 shetlanders 4 kippen motorrijder en ben de bassist bij sakkerdju

Actief sinds 23 Dec. 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 5586

Voorgaande reizen:

23 December 2016 - 10 Januari 2017

wij zitten in Afrika

Landen bezocht: