29 december 2016 olifanten - Reisverslag uit Soshanguve, Zuid-Afrika van Marco Someren - WaarBenJij.nu 29 december 2016 olifanten - Reisverslag uit Soshanguve, Zuid-Afrika van Marco Someren - WaarBenJij.nu

29 december 2016 olifanten

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Marco

29 December 2016 | Zuid-Afrika, Soshanguve

zo weer even tijd om wat te typen en gelukkig hebben ze hier een pc voor algemeen gebruik. en hij is vrij. dat is hier nog steeds een crime, dat wifi en als je het het hebt of je er dan ook iets mee kunt. Axel had zijn app van zijn telefoon per ongeluk verwijderd dus hij moest internet hebben om hem weer te instaleren, gisteren eindelijk pas gelukt.
het is hier prachtig maar we zitten in het regenseizoen en net nu hebben we al een paar flinke buien te pakken gehad. gisteren avond een heuse onweersbui en dan op zn afrikaans. Echte stortbuien als in een film met echte flinke donderslagen, meende dat Irma erin bleef bij die ene die vlakbij kwam. wij zaten lekker te eten onder een afdak. Erg lekker allemaal hier, ik had een krokodillen kebap sate van krokodil zal ik maar zeggen. Je moet hier van alles proberen... lekker. niks verkeerd aan.
hoofdgerecht voor de carnivoor, en echt ik kon het niet op. de helft.
Axel die deed beter zijn best die had hetzelfde en die had hem op.
afrikanen zijn dol op vlees, en geen groentes hier. ha ha je zou er blijven wonen. gisteren zijn we vertrokken van sandi sands naar hazyview wat zxuidelijker. veel armoede langs de weg en de mensen lopen hier echt heel veel. er zijn nml geen fietspaden stoep of zoiets, niks, dus je hebt een weg, gravvel of asfalt met helemaal niks erlangs en iedereen is te voet en loopt langs die weg wat te slenteren, want hard lopen kennen ze niet alleen op de televisie met die marathons.
wel mooie mensen, lachen altijd en erg kleurrijke kleren. onze overnachtingen kun je er moeilijk langs plaatsen, tot nu toe tegen het decadente af, mooie lounches, goeie bars en perfecte restaurants. de kamers schoon met airco en badkamers en suite, zo wilden we het ook en dat heeft mn meissie met trips goed geregeld. beveel ik iedereen zo aan.
gisteren zijn we naar elefant whispers geweest. een olifanten opvang waar ze overbodige (te veel hebben ze er dan ) dieren kwijt willen, anders worden ze gewoon afgeschoten. afrikanen denken erg rechtlijnig.
ze hebben ook een appart gevoel voor humor waar je even aan moet wennen. in ieder geval erg impressive. vooral de grootste simba waar we een mooie familiefoto mee mochten maken. Ann'e ( krijg het nooit voor elkaar met die e-streepje) eat you hart out.
ga zo eens kijken of ik wat fot's via deze pc erop kan krijgen. de mooiste staan op mijn camera. kon tot nu toe alleen via mijn telefoon wat fotootjes via omweg erop krijgen.
in sandi sands zaten we midden in de bush van het kruger park. dat is in totaal 2.5 milioen hectare groot. zoiets als heel wales bij elkaar. Daarbinnen heb je onzettend veel verschillende natuurgebieden. we hebben niet die vlaktes gezien, daarvoor moet je naar een andere streek.
wel de big 5 allemaal gezien en ook nog de wilde honden, die liepen/lagen er 3 stuks, waren ze heel trots op, die vonden ze niet zo vaak. die waren er trouwens nog maar 2000 stuks in het wild, allemaal afgeschoten door de boeren en stropers, vroeger wisten ze vaak niet beter, tegenwoordig iets meer gelukkig.
het is hier trouwens als de zon er is bloedheet. niet normaal. brand gewoon door je heen vandaar die hoed, supermooi ding. alleen denken veel mensen om een of andere reden dat ik een Zuid afrikaan ben. Die lijken allemaal op ons.... zullen de roots van vroeger zijn denk ik, veel mensen uit holland zijn immers hier beland.
vandaag gaan we wat van het land bekijken. je komt af en toe landschappen tegen, die heb je in europa of America niet, dan kijk ze echt zo ver als je kijken kunt vanaf een berg naar het volgende land zal ik maar zeggen. het is vlak en de bergen liggen er pal langs. dan kun je ver kijken. oh ja doe ons thuis de groeten die hebben geen internet jammer genoeg. ga zo eens een koppie koffie scoren en een ontbijtje. Heb vanacht wat minder geslapen. en de 2 vorige nachten waren erg kort. moesten we om 5 uur al op voor de eerste game drives. dus lange dagen hier. best vermoeiend tot nu toe. Ik ben hartpatient he, ha ha geen probleem hoor, gaat allemaal goed hier, allen mijn dieet is naar de knoppen. gelukkig zweet je hier nogal wat. dus op tijd flesje water drinken. Gabi vergeet dat nog wel eens dus die moeten we steeds het water voorzetten. De jongens hebben het trouwens ook goed naar hun zin, hebben hun eigen lodge steeds. en trekken het meest met elkaar op. Axel duikt steeds in elk zwembad dat hij tegenkomt, als er geen insecten in zitten tenminste... hij heeft bepaalde trekjes die jongen.
voor de recht gedragen ze zich heel goed, die hebben we toch goed opgevoed denk ik dan, geen trouble.
we maken veel foto's dus dat zal nog een reportage worden straks.

tot de volgende keer, iedereen de groeten zover.
may the force be with you.

Marco

• 29 December 2016 - 08:10

Olaf En Miranda:

Natuurlijk heeft jouw irma dat uitstekend geregeld! We zijn heel benieuwd naar de foto's!
    Groetjes vanuit Someren

• 29 December 2016 - 08:19

Jack:

Geniet er maar van. Kworunbietjezjeloers!

• 29 December 2016 - 09:33

McBruce:

Jij bent er 's morgens ook lekker vroeg bij!!
    We gaan morgen zonder jou spelen in de glazen kooi! Dat wordt een gemis!!
    We zullen het Zuid Afrikaanse Sarie Mareis wel voor jou spelen

• 29 December 2016 - 16:48

Reg En Ans:

Het klinkt allemaaaaaaal GEWELDIG!! Vooral die krokosaté!( reggie) haha

• 30 December 2016 - 09:05

BroM:

Ja, de ware aard verloochend zich niet
    jullie zien er echt uit als de 'oude' kolonisten/grootgrond-bezitters :)
    (you cannot hide it)
    maar zolang ze jullie geen "wit-kaffers" noemen is er nix aan de hand 
    >>> fotoos are good, specially from the leopards
    nog wat meer family-kiekjes ( chiiiiiiieeeeezz !)
    groeten en een goede roets

• 31 December 2016 - 08:49

Reggie En Ans:

De foto'zijn echt prachtig! Jullie staan er mooi op! Wat een belevenis! Veel gezien al trouwens! Nu tarzan nog..... Hier zitten we in de vrieskou dicht bij de kachel. Jullie nieuwe jaar begint al goed . De beste wensen voor 2017!

Tags: willow hippo