2 januari 2016 hluhluwe 9.15 28 graden - Reisverslag uit Soshanguve, Zuid-Afrika van Marco Someren - WaarBenJij.nu 2 januari 2016 hluhluwe 9.15 28 graden - Reisverslag uit Soshanguve, Zuid-Afrika van Marco Someren - WaarBenJij.nu

2 januari 2016 hluhluwe 9.15 28 graden

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Marco

02 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Soshanguve

Hallo allemaal, we zitten op dit moment bij een river lodge in hululwulube".. Er schiet net een aap bij me voorbij die me even moest checken of ik wat eten bij me heb natuurlijk. Het is net 6 uur geweest en ik zit op de veranda voor de lodge. Voor me eerst de Bush. We zitten in een bos en dan omdat we op een heuvel liggen zie ik verderop het st. lucia lake. Een enorme watervlakte. Daar gaan we straks heen hiken . Ik schat de temperatuur al op zo'n goeie 20 graden en gisteren haalden we 38 graden. We wachten het maar af. Ik lijk al een Afrikaan. Die doen hun hele leven niet anders lijkt het. Mooie mensen waar natuurlijk ook lelijke tussen lopen maar dat heb je overal. Wel echt dikke konten bij de dames hier. Sorry maar ons mam zou hier niet eens opvallen qua formaat. Meisjes tot 20 -25 jaar zien er prachtig uit. Mooie lijven. En dan ondergaan ze allemaal een metamorfose. Ze krijgen enorme konten en later worden ze van die big mama's... Blijft op zich ook mooi om naar te kijke. Ik ben erg blij met Irma...
We waren in Zwazi-land waar er jaarlijks alle maagden een traditionele dans voor hun koning doen. Hij mag er dan eentje uitkiezen. Tadaa.. Deze koning is slimmer, die kiest ze zelf. Hij heeft er maar 15 en 57 Kinderen. Zijn vader had 75 vrouwen en 250 Kinderen. Een prachtig land dat Zwazi land. Veel groene bergen met vergezichten en droge dorre vlaktes met van die typische Afrikaanse boompjes die vlak zijn van boven. We zijn een paar dagen in Milwane wildlife sanctuari Geweest. Deze had bee hive lodges. Ho die aap springt voor mr op de balustrade. Hij heeft een mooie uitkijk daar. Heb er nu maar snel een foto van gemaakt. Milwane Park, heel mooi gebied gelegen tussen de bergen met mooie vogeltjes. Veel wrattenzwijnen en impala's en eigenlijk geen roofdieren. We hebben er een game drive gedaan en een krokodil gezien die op haar nest lag. Ook hadden ze een stuk waar we in mochten onder begeleiding waar ze fokprogramma's hadden van bedreigde diersoorten zoals een enorme zwarte hoornvogel die ze gewingd hadden zodat ze niet weg konden vliegen. Ook een aantal antiloopsoorten en een blauwe kraanvogel. Mooi dat wij ze konden bekijken. ,s avonds kregen we een traditionele dans en zaten we bij het kampvuur samen met een moeder wrattenzwijn met 2 jongen. Die waren zo tam dat ze aan het warme vuur kwamen liggen. De volgende dag zijn we naar een cultureel dorp geweest. Irma wil ook alle cultuur mee pikken! Eerst de traditionele dans van een behoorlijke groep. De kunst is om een schopbeweging boven het hoofd te maken. Daar zijn die jonge meiden toch beter in dan de jongens. Mooi optreden. Onze gids nam ons mee naar een traditioneel dorp en legde uit dat jongeren vanaf 6 jaar apart sliepen in een gebouw. Leeftijd werd bepaald door lengte van arm. Als je je oor aantal kunt raken met je arm over je hoofd heen dan ben je 6 jaar oud! Woman are left and men are wright. Veel info voor zo'n plekke. Later zien we tijden het rijden meer hutten en dergelijke langs de weg opgebouwd volgens deze regels. Een koraal met meerdere hutten. Nu weet ik waarom dit zo is! Weer wat geleerd. Bij het culturele dorp ook een hele mooie waterval. Familiefoto of toch maar niet, Gabi doet niet mee. Dan maar Irma samen met Axel. Ook mooi. Gelukkig hadden ze toen we hier aankwamen een zwembadje, klein maar fijn. We liggen in de bossen in een droog land dus dat valt mee. Wel is de temperatuur lauw-warm dus ik schat het. Rond lichaamstemperatuur. Even zonnen is meer bakken niet uit te houden. In Nederland had het gevroren horen we. Dat waren we ook ontvlucht! Zoals jullie zien, heel veel te doen en te zien hier. Ik maak een hoop foto's dus ik hoop straks mooie dingen te laten zien en er een mooie herinnering aan over te houden. Het is genieten tot en met. Geen verkeerde keuze. Oh ja iedereen een goed 2017 nog. Weinig van gemerkt behalve dat Gabi onrustig was omdat ze Niels wou berichten en WiFi daar in die Bush erg moeilijk was. Wat zou die toch moeten zonder haar WiFi....

Groet zover, may The force Be with you.

Extra groet aan onze Gert, die begint vandaag weer.

• 02 Januari 2017 - 08:23

McBruce:

Ha Marco en Irma,en kids,
    Hier heeft het gesneeuwd vannacht!
    Groet Karel

• 02 Januari 2017 - 08:35

Gabi:

Ik was helemaal niet onrustig. Je zet er dingen in die niet kloppen vader.

• 02 Januari 2017 - 08:49

Reg En Ans:

Ha bofkonten
    Weer een mooi vverslag , we genieten mee! Dat wordt een diaavond als jullie terug zijn!!
    Knap georganiseerd, Irma! Grt. R en A

• 02 Januari 2017 - 09:41

Gert:

thx voor de groetjes :)
    Rustig aan begin ik warm te worden hier. brrrr

• 02 Januari 2017 - 10:10

Paula:

Prachtig verhaal en prachtige foto's. Goed begin van 2017!

Groetjes,

Hans en Paula

• 02 Januari 2017 - 10:23

Gert:

even een opmerking voor de titel... TIS 2017!!!! haha, ja echt :)

• 02 Januari 2017 - 11:07

Jack :

Zo te lezen amuseren jullie je wel. Geniet er maar van. Wij lijen hier wel de kou.!

• 02 Januari 2017 - 11:08

Jack :

En natuurlijk een zalig nieuwjaar en alle goeds voor het nieuwe jaar!

• 02 Januari 2017 - 13:43

Marga:

Weer een mooi verslag! Potdomme wat een strak plan van jullie! Wij blijven op afstand meegenieten :)
    Enne, tenminste één wakkere op 2 januari (Gert).
    Lana doet het goed...is zowaar echt vriendjes aan het worden met Pepper. Nieuwjaarsnacht heeft ze vooral in mijn nek en onder de bank doorgebracht ;)
    Blijf genieten, dikke knuf.

• 02 Januari 2017 - 21:19

Gerard Rooijakkers:

Sakkerdju, Marco,

Schon verhalen daar vanuit Zuid-Afrika.
    Maak maar mooie foto's dan kunnen we er ook wat van zien.
    Staat ook nog op onze bucketlist.

Geniet ze en tot horens.

Groetjes,

Gerard & Lisette