tot slot - Reisverslag uit Ballito, Zuid-Afrika van Marco Someren - WaarBenJij.nu tot slot - Reisverslag uit Ballito, Zuid-Afrika van Marco Someren - WaarBenJij.nu

tot slot

Blijf op de hoogte en volg Marco

22 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Ballito

Hallo Allemaal,
we zijn inmiddels terug, maar het eind van ons avontuur had ik nog niet beschreven. Ik heb de hele reis ook even laten bezinken de laatste week. heb laatste woensdag ook nog mn cardioversie gehad die goed gelukt is. ik heb weer een kloppend hart nu!!
Afrika, ik was gebleven met mijn verslag in Balitto, kustplaats aan de Indische oceaan waar je de dolfijnen vanaf de kust kunst zien zwemmen. Kom daar maar eens mee aan als je aan de Noordzee staat in deze kou.... Dat is trouwens heeeeel erg nu. ginds sta je op om 5 uur of half 6 en dan kun je in je blote bast naar buiten en in de zon gaan staan, vogels fluiten de krekels maken hun lawaai, prachtig wakker worden. hier rijdt ik om 6.00 uur door een besneeuwd Eindhoven temperatuur onder 0 en donker stil. ik voelde me bijna zielig.. wat een klote weer hier in Nederland. Arikanen hebben niet veel maar hoeven niet in te zitten over de temperatuur, hooguit of ze stroom hebben voor een airco in de supermarkt.
Wij hebben de manager gevraagd of zij de waterjetter wou bellen met het verzoek of wij konden komen kijken. zij vreesde van niet omdat zuid afrikanen meestal geen pottekijkers binnen hun bedrijven willen hebben.
Echter wij waren van harte welkom, dus in de auto en erheen. even zoeken maar op een spiksplinternieuw industrieterreintje met de nodige bewaking aan de poort, maar we waren er. wat opviel was een hele grote stroomgenerator die je gelijk zag staan. In Afrika heb je het probleem dat op elk moment de stroom uit kan vallen. Dan heb je als bedrijf de nodige problemen. we hadden het zelf net in mijn vakantie voor ik terug was en dan heb je de nodige problemen. we werden ontvangen door een grote (blanke) afrikaan. hij runde WOW met zijn schoonvader en schoonbroer. 3 man zei hij. toch zag ik als gauw dat er nog een mannetje of 4 rondliepen en sjouwden. Donkere huidskleur.. die worden niet als medewerkers geteld dus. Blijft ongemakkelijk die rassenscheiding. De rondleiding verliep mooi, eerst machine en pomp bekeken en daarna wat gepraat over wat zij produceerden en wat wij deden. Er ging een wereld voor hem open toen ik vertelde dat hij met meerdere koppen simultaan kon snijden. hij had dezelfde pomp als die wij hebben, dus dat kon. had hij nog nooit van gehoord.... heb ik hem even uitgelegd dat het een verstandige investering zou zijn.
na een uurtje zijn we weer vertrokken en zijn we terug gegaan naar onze B&B. Vandaag vertrekken we, we hebben 's morgens al alles ingepakt en de spullen op kantoor gezet, we vertrekken pas later op de dag. was geen probleem voor hun. We willen nog even relaxen dus we gaan wat aan het zwembad liggen en wat zonnen. Toch nog even naar het strand te voet langs een pad voor klimgeiten. omlaag gaat goed maar omhoog was een uitdaging voor mij zullen we maar zeggen. m'n hart had het er moeilijk mee. Ik heb nog steeds de medicijnen waaronder een paar blokkers. Het duurde iets langer maar ik was weer boven. Ik doe niks meer.. zonnen.
Op tijd de auto genomen naar Durban waar we hem op de luchthaven bij IVA weer ingeleverd hebben, dit ging razendsnel. sleutels afgeven, spullen op een wagentje, bye bye sir. En weg waren we.
Binnen wat zoeken naar de juiste poort en weer wachten. dat is met dat reizen standaard, heel veel wachten. Ik zie al op tegen de reis, eerst weer naar Dubai en dan weer naar schiphol. zo'n 14 uur vliegen met een tussenstop van een paar uur in Dubai. en dan zijn we weer terug op Schiphol. Van ene kant weer blij dat we terug zijn, en van de andere kant mis ik Afrika nu al. Het is koud, dat valt gelijk op. zon 40 graden verschil is een dikke jas verschil. gelukkig startte de auto deze keer gelijk. Rijden maar, wat gebeurt er gaan de ruitewissers weer aan als ik het knipperlicht wil bedienen, ben ik eindelijk die engelse wagen gewend moet ik weer terugwennen aan onze eigen auto. Dat gaat gelukkig sneller dan andersom.
Thuis. wat een weelde, grote tv grote koelkast alles bij de hand, reizen is hartstikke mooi, maar geeft zijn beperkingen. dat besef je als je weer thuis bent. lekker in je eigen bedje. Als eerste heeft Irma met Gabi onze Lana opgehaald bij Marga, Die werd helemaal dol toen ie ons weer allemaal zag, Marga had er heel goed voor gezorgd, nogmaals bedankt meid. We brengen haar voortaan altijd weer bij je, ha ha. daar ben je goed mee.

tot slot, we hebben ongeveer een 2500 foto's gemaakt, en daar ben ik mee bezig. ik heb het al terug gebracht naar een paar honderd. leuk om eens te bekijken. dus iedereen is welkom , bel even voor een avondje foto's met verhalen.

groet van ons allemaal,
Marco en Irma
Gabi en Axel

may de force be with us.

foto's plaats ik later nog.....

  • 23 Januari 2017 - 19:28

    Gerard Rooijakkers:

    Irma en Marco,

    Ik heb gezien en gelezen dat jullie een geweldige reis hebben gehad.
    Ook Zuid-Afrika staat nog op onze bucketlist.
    Dus gaan we ook nog een keer doen.
    We willen wel een keer war foto's zien.
    Sakkerdju, wat fijn dat jullie zo hebben genoten.

    Groetjes,

    Gérard & Lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

zelfstandiger waterstraalsnijder samenwonend : ma 2 kinderen : bi en Axel 1 hond : Lana 2 shetlanders 4 kippen motorrijder en ben de bassist bij sakkerdju

Actief sinds 23 Dec. 2016
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 5613

Voorgaande reizen:

23 December 2016 - 10 Januari 2017

wij zitten in Afrika

Landen bezocht: