8 januari shaka rock - Reisverslag uit Ballito, Zuid-Afrika van Marco Someren - WaarBenJij.nu 8 januari shaka rock - Reisverslag uit Ballito, Zuid-Afrika van Marco Someren - WaarBenJij.nu

8 januari shaka rock

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Marco

08 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Ballito

Hallo allemaal, de reis zit er bijna op. Zoveel gezien en veel gedaan. Dit te danken aan Irma die steeds weer ons van alles laat doen. Gelukkig maar, achteraf allemaal dingen die je niet gemist zou willen hebben, en je bent hier maar een keer zullen we maar zeggen. Gisteren wel een uitnodiging gekregen van Afrikanen om nog eens terug te komen, we konden hun appartement in Ballisto gratis gebruiken. Wie weet.
Op dit moment logeren we in een B&B op shaka's rock. Een mondaine kustplaats waar veel grond In handen va blanke Afrikanen is. En veel donkere Afrikanen maar weinig grond hebben aan de andere kant van de weg. Typisch Afrika, jammer genoeg. Geen apartheid meer maar wel het verschil nog steeds. Volgens onze gastheer had dit veel te maken met de vriendjespolitiek en corruptie van de zwarte politici, de onderlaag van de samenleving krijgt niets en heeft geen vertrouwen meer in de politiek. Net Nederland.... We gaan zo eten , ik maak dit verhaal straks af.
We zijn weer terug van een Italiaan deze keer. Mag de naam Italiaan eigenlijk niet dragen, saai restaurant met Afrikaanse bediening, de ober wilde het heel erg goed doen, maar dan gaat het juist minder goed, toch lekker gegeten, Axel pizza Gabi pasta Irma vis en gamba's en ikke een steak. Axel had door onze late lunch nog niet erg honger en besloot om de restanten mee te nemen wat hier veel gebeurt, om later nog een stuk te nemen. Vandaag hebben we wat gezond als de zon doorkwam. Ook aan zee was het goed toeven. Is dus een oceaan. Heel grof zand dat wel. Bleef het uitstrooien in stoelen en in de auto, bleek een van mijn zakken half vol te zitten. Meteen wat zand voor de vriendin van Miranda. Zandverzamelaarster. Nu zie ik hier in een van de boekjes over het dorpje dat er een waterjetter zit. Ga ik morgenvroeg even bekijken, als hij open is. Eens zien wat ze in Afrika met zo'n machine maken. In het algemeen zijn het allemaal buitenlandse mensen die hier iets opzetten in bedrijfjes etc. En dan lopen er een paar Afrikanen te werken. Krijg af en toe van die Amerikaanse vooroorlogse taferelen te zien. Noemen je ook vaak boss of zo. Voel je je gelijk ongemakkelijk door. Wij zijn in Nederland en in Europa al een paar stappen verder denk ik dan. Over interraciale relaties ben ik niet eens begonnen. Heb ik ook nergens gezien. Blijft een heel moeilijk standpunt hier.
Voor de rest, zelf eens gaan kijken hier, het is wondermooi, vriendelijke mensen veelal. Erg groen in onze winter want dan is het hier regenseizoen.! In onze zomer is het mooi bruin en dor en heel veel zon.
Morgen vliegen we terug en dan zal ik snel een hoop foto's bijzetten. Krijg je toch een beter beeld van onze reis.
Groet allemaal en tot gauw, Joop en Angela fiets ze..!!
May The force Be with you

Marco

• 08 Januari 2017 - 19:38

Reggie En Ans:

We zijn zoooooo benieuwd naar de foto's !!! Hopen een uitnodiging te ontvan gen!
    Geniet van de laatste momenten en conhesie baka.....grt r en a

• 08 Januari 2017 - 20:24

Conny :

Geniet ze nog ff ben benieuwd naar de foto's. Goede reis terug✈️✈️

• 09 Januari 2017 - 09:10

Gert:

Afrikaanse waterjetter? Daar ben ik ook benieuw naar. Hier alles onder controle, maar je kan vol aan de bak bij terugkomst haha. Maar eerst ff een uurke fotos kijken denk ik :P
    Tot morgen, may the safe flight be with u!